Optymalizacja działań w firmie to coś, co zwyczajnie dziać się musi. Nie można ciągle trzymać się wyłącznie jednej drogi i robić w kółko wszystko po staremu. W taki sposób firma się nie rozwija i szybko zostaje wyprzedzona przez umiejącą lepiej się dopasować konkurencję.
Dziś optymalizacja to przede wszystkim odpowiednio dopasowane do profilu i zakładanych celów firmy narzędzia marketingowe. MarTech to sfera możliwości, w której firmy z najróżniejszych branż przebierają, by móc być w stanie lepiej ogarnąć codzienne procesy, zwiększyć pozytywne doświadczenia swoich odbiorców, budować silniejsze relacje oraz generować większy zysk. Innymi słowy, MarTech wspomaga rozwój potencjału firmy.
Mniej doglądania samemu
Marketingowiec nie musi być skazany na doglądanie każdego procesu i dawanie mu zielonego światła. Perfekcjonizm w tym wypadku błyskawicznie przerodzi się w ciągły brak czasu, a procesy, które powinny zajmować maksymalnie dwa kliknięcia, będą dezorganizowały pracę.
Optymalizacja marketingu to przerzucenie części powtarzalnych procesów, by działy się w tle, dzięki temu jest więcej czasu, środków i możliwości do szukania i wprowadzania usprawnień w bardziej priorytetowe sprawy.
Automatyzacja Marketingu dla optymalizacji
Systemy do Marketing Automation są w stanie szybko usprawnić wiele procesów, wynosząc tym samym różne sfery działania firmy na zupełnie nowy poziom. Automatyzacja Marketingu ułatwia przede wszystkim komunikację z odbiorcami, ich pozyskiwanie, przekonywanie niezdecydowanych itp. Obsłużenie wielotysięcznych list poprzez dostarczanie odbiorcom informacji o promocjach, statusie zamówienia, newsletterów oraz każdej innej formy komunikacji za pomocą różnych kanałów to proces, który musi trwać w niezakłócony sposób. Każde zachwianie, opóźnienie i przestój może zaburzyć budowaną relację z odbiorcą i zmniejszyć świadomość marki/firmy w jego umyśle.
Systemy do optymalizacji marketingu, jak np. iPresso wcale nie muszą zastępować narzędzi, które są używane w firmie i do których pracownicy są przyzwyczajeni. iPresso pozwala na integrację różnych narzędzi MarTech sprawiając, że ma się wygodny dostęp do wszystkiego z jednego miejsca oraz holistyczny obraz prowadzonych działań. Dzięki Marketing Automation nie trzeba rozdrabniać uwagi, przeskakiwać między oknami i odpalać coraz to inne softy, by „coś” sprawdzić i porównać.
Automatyzacja pozwala lepiej sprostać oczekiwaniom odbiorców, którzy chcą, a raczej żądają efektów „tu i teraz”. By móc to zrobić trzeba działać i mieć pewność, że nie popełni się błędu.
W 2022 nakłady na technologię Marketing Automation cały czas będą wzrastać, warto zainteresować się tym usprawnieniem dla swojej firmy, ponieważ im dalej w 2022 „kto nie automatyzuje, ten traci” będzie coraz bardziej widoczne.