Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Promocja to swego rodzaju event. Ma ona za zadanie przyciągnąć odbiorców, sprawić, że firma/marka zaistnieje w ich świadomości, zwiększyć zainteresowanie produktem lub usługą oraz zwiększyć sprzedaż poprzez chwilowe obniżenie ceny bazowej lub dodanie dodatkowego benefitu.

W sklepach internetowych (nie tylko dużych) promocje zdarzają się względnie regularnie – zmiana sezonów, nowa kolekcja, ważne wydarzenia, jak święta czy urodziny. Dni w roku na promocję jest całe mnóstwo. Promocja to jednak problem – dla sprzedających.

Dużo do selekcji

Sklep internetowy to nie 10 produktów na krzyż, tylko kategorie zapełnione najróżniejszymi towarami. W przypadku promocji trzeba to jakoś wyselekcjonować – i to szybko. Działanie tutaj według własnego widzimisię, to najlepsza strategia, żeby nie trafić z ofertą do klientów. W końcu to, co dla nas wartościowe nie musi wcale być takim samy dla drugiej osoby. Zbierane dane zakupowe, behawioralne, statystyki sprzedaży, spadki i wzrosty zainteresowania produktem lub całymi sekcjami, śledzenie sytuacji społecznej i nastrojów w społeczeństwie – wszystko to ma znaczenie. Oczywiście pamiętać jeszcze trzeba, że odbiorcy danego sklepu nie są zbiorem ludzi myślących tak samo. Różne grupy to różne preferencje, co najlepiej widać w statystykach kto i co kupuje z określonej kategorii. Jak widać proces selekcji łatwym nie jest, a jak dojdzie do tego jeszcze segmentowanie odbiorców na grupy, to na jednej selekcji się nie skończy.

Jak to usprawnić? Łatwiejsza promocja, bardziej dopasowana rekomendacja

Rozwiązaniem dla sklepów internetowych i nie tylko (każdej branży oferującej zakupy przez sieć) jest Feed Manager. Feed Manager to narzędzie w systemie Marketing Automation, które gromadząc dane o produktach, usługach czy treściach umożliwia szybie użycie przygotowanych wcześniej data setów do rozwinięcia indywidualnych systemów rekomendacji produktów, usług, a nawet artykułów, tak by możliwie jak najdokładniej wpasowywały się w unikalne potrzeby wysegmentowanych grup docelowych.

Feed Manager ma wiele zastosowań, które odbijają się pozytywnie między innymi na: stopniu spersonalizowania komunikacji, zwiększeniu konwersji i sprzedaży poprzez dostarczanie i rekomendowanie odbiorcom dokładnie tego czego potrzebują. To wszystko z kolei przekłada się na pozytywny wizerunek firmy/marki, a co za tym idzie wzrost lojalności u odbiorców.

Chcesz promować szybciej i dokładniej? Zorientuj się co Feed Manager może dla Ciebie zrobić?

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *