Graphic Designer to pracownik kreatywny odpowiadający za komunikację wizualną marki. Pod hasłem komunikacja wizualna kryje się cała masa procesów, których uzupełnienie graficzne jest niezbędne do sprzedaży produktów oraz usług. Jednym z zadań Graphic Designera jest taki sposób zaprezentowania wartości firmy/marki oraz oferowanych produktów lub usług, by były możliwie jak najbardziej zrozumiałe i trafiały w sedno potrzeb i preferencji odbiorców.
Praca Graphic Designera ma zasadniczy wpływ na szybkość oraz siłę kształtowania się pozytywnych relacji na liniii firma-klienci. Dzięki dopasowanej komunikacji wizualnej firma/marka wyraźniej zapada w pamięć odbiorcom, a oni sami mogą się z nią lepiej utożsamiać
Szerszy zakres obowiązków niż się myśli
Przyjęło się, mylnie zresztą, że Graphic Designer w firmie zajmuje się wyłącznie dostarczaniem grafiki. Grafika jest uzupełnieniem strategii komunikacyjnej, którą Graphic Designer współtworzy z innymi działami. Infografiki, banery, grafiki wektorowe, prezentacje, e-booki, ilustracje, broszury produktowe, reklamy prasowe, materiały dla mediów, ikony, elementy graficzne na stronach www — to tylko wierzchołek góry zadań, którymi zajmuje się Graphic Designer.
Każdy projekt, który jest tworzony przez Graphic Designera powstaje w oparciu w tak zwane key visuals, czyli wzory wyznaczające podstawy w prezentacji i komunikacji firmy np. kolory firmowe.
Graphic Designer zajmuje się również tworzeniem księgi znaku. Znajdują się w niej wytyczne odnośnie loga i wszystkich logotypów marki. W księdze znajdują się wszystkie reguły stosowania logo, kolorystyki oraz wymiarów do wykorzystania w sieci przez grafików i inne osoby, które mogą ich używać. Szczególną umiejętnością Graphic Designera jest typografia, czyli kształtowanie języka w wymiarze graficznym — tak by proces odbioru treści był jak najbardziej czytelny.
Graphic Designer swoją pracą oddziałuje na odbiorcę, służąc przede wszystkim jemu poprzez pokazanie wielowymiarowych wartości produktów, usług i firmy samej w sobie.