Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Graphic Designer to pracownik kreatywny odpowiadający za komunikację wizualną marki. Pod hasłem komunikacja wizualna kryje się cała masa procesów, których uzupełnienie graficzne jest niezbędne do sprzedaży produktów oraz usług. Jednym z zadań Graphic Designera jest taki sposób zaprezentowania wartości firmy/marki oraz oferowanych produktów lub usług, by były możliwie jak najbardziej zrozumiałe i trafiały w sedno potrzeb i preferencji odbiorców. 

Praca Graphic Designera ma zasadniczy wpływ na szybkość oraz siłę kształtowania się pozytywnych relacji na liniii firma-klienci. Dzięki dopasowanej komunikacji wizualnej firma/marka wyraźniej zapada w pamięć odbiorcom, a oni sami mogą się z nią lepiej utożsamiać

Szerszy zakres obowiązków niż się myśli

Przyjęło się, mylnie zresztą, że Graphic Designer w firmie zajmuje się wyłącznie dostarczaniem grafiki. Grafika jest uzupełnieniem strategii komunikacyjnej, którą Graphic Designer współtworzy z innymi działami. Infografiki, banery, grafiki wektorowe, prezentacje, e-booki, ilustracje, broszury produktowe, reklamy prasowe, materiały dla mediów, ikony, elementy graficzne na stronach www — to tylko wierzchołek góry zadań, którymi zajmuje się Graphic Designer.

Każdy projekt, który jest tworzony przez Graphic Designera powstaje w oparciu w tak zwane key visuals, czyli wzory wyznaczające podstawy w prezentacji i komunikacji firmy np. kolory firmowe.

Graphic Designer zajmuje się również tworzeniem księgi znaku. Znajdują się w niej wytyczne odnośnie loga i wszystkich logotypów marki. W księdze znajdują się wszystkie reguły stosowania logo, kolorystyki oraz wymiarów do wykorzystania w sieci przez grafików i inne osoby, które mogą ich używać. Szczególną umiejętnością Graphic Designera jest typografia, czyli kształtowanie języka w wymiarze graficznym — tak by proces odbioru treści był jak najbardziej czytelny.

Graphic Designer swoją pracą oddziałuje na odbiorcę, służąc przede wszystkim jemu poprzez pokazanie wielowymiarowych wartości produktów, usług i firmy samej w sobie.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *