Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Big Data to już nie novum, tylko coś powszedniego, z czym musi liczyć się każda branża oraz firma. Kto ma dane, ten ma władzę — owszem, o ile potrafi je wykorzystać. Big Data to ogromne zbiory danych, w których można bardzo szybko się zagubić. Budowanie na ich podstawie rekomendacji biznesowych oraz strategii działań jest zadaniem dla specjalistów, którzy potrafią wyłuskać z zalewu informacji, te rzeczywiście wartościowe. Dlatego analityk Big Data staje się zawodem, na który popyt cały czas rośnie.

Górnik od danych

Big Data Analyst jest specjalistą, który szuka sedna, powiązań, sensu oraz zastosowań dla niektórych danych wyławianych z informacyjnego chaosu. Osoba ta jest w stanie dotrzeć do sensu danych pochodzących z różnych źródeł (jak na przykład kanałów komunikacji), łączyć je ze sobą i wyprowadzać plany oraz rekomendacje na ich podstawie. Zbiory danych, na których pracuje analityk Big Data, mogą dotyczyć wszystkiego. Problemem nie jest kwestia, tego, czego dotyczą dane, tylko ile ich jest. Nawet najlepszy analityk ma swoje granice co do ilości informacji, które jest w stanie przetworzyć. 

W pracy Big Datowca pomaga sztuczna inteligencja oraz technologie rozwijające machine learning (nauczanie maszynowe). Dzięki tego rodzaju narzędziom możliwe jest skrócenie czasu analizy — system uczy się w miarę dostawania nowych danych, opracowywania schematów, wyciągania meritum i tworzenia skompresowanej wersji finalnej, do której analityk może się odnieść. W rezultacie Big Data jest zmniejszane do manageable data, czyli danych w ilości, którą mówiąc prosto, da się ogarnąć.

Marketing Automation jest w stanie pomóc analitykom Big Data w ich pracy np. poprzez tworzenie raportów, które precyzyjnie pokazują zależności i fluktuacje sprawiając, że prezentacja wyników osobom decyzyjnym (i nie tylko) jest znacznie łatwiejsze. Tego rodzaju raporty umożliwiają dokładny wgląd w analizowaną kwestię, pokazują, jak bardzo jest złożona, dają szerszą perspektywę oraz umożliwiają łatwiejsze zarekomendowania określonych działań np. dla optymalizacji procesów.

Zatem analityk Big Data łączy w sobie zarówno kompetencje poszukiwacza, detektywa oraz doradcy.

Naturalne umiejętności analityczne Big Datowca dzięki narzędziom do marketing automation, mogą być wydajniej wykorzystane. Warto pamiętać, że Big Data Analyst ma rzeczywiście bardzo dużo na głowie.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *