Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Prowadzisz wiele sklepów stacjonarnych i szukasz skutecznych sposobów na lokalny marketing? W iPresso przygotowaliśmy rozwiązanie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki GeoPunktom możesz kierować oferty promocyjne do osób mieszkających w pobliżu wybranego sklepu.

Co to są GeoPunkty?

Planujesz promocję w sklepach jednego województwa? A może chcesz poinformować klientów o nowej strefie zabaw w konkretnym sklepie lub zareagować błyskawicznie na okazję sprzedażową? GeoPunkty to rozwiązanie, które pozwala precyzyjnie kierować kampanie do osób odwiedzających określone lokalizacje – bez marnowania budżetu. To własnoręcznie utowrona przez Ciebie baza stacjonarnych sklepów wraz z zasięgiem klientów, do których możesz kierować kampanie marketingowe.

Wyobraź sobie, że klient z Poznania dostaje SMS-a o promocji w Zakopanem – mało skuteczne, prawda? Pewnie domyślasz się, że jest bardzo mało prawdopodobne, żeby taka kampania reklamowa była skuteczna. Z GeoPunktami trafisz z ofertą dokładnie tam, gdzie powinna się pojawić – do osób mieszkających lub robiących zakupy w pobliżu Twoich sklepów. Wystarczy, że stworzysz konkretną bazę sklepów stacjonarnych oraz wyznaczysz zasięg kampanii. W kilka chwil skierujesz wiadomości marketingowe wyłącznie do osób, które mieszkają np. do 10 kilometrów od danej lokalizacji.

Jak stworzyć bazę GeoPunktów?

Możesz dodać lokalizację ręcznie, zaimportować z pliku lub zintegrować z serwerem. Następnie przypiszesz użytkowników do odpowiednich punktów – na przykład ze względu na dodatkowe udogodnienia czy lokalne preferencje. Na mapie zaznaczysz obszary działania, a nawet kilka jednocześnie. W ten sposób trafisz w punkt z ofertą do osób, które są faktycznie zainteresowane i mogą z niej korzystać.

Przykłady zastosowań GeoPunktów:

  • Lokalne wydarzenia i promocje: informuj klientów o loteriach, akcjach tematycznych czy wydarzeniach z bohaterami bajek tylko tam, gdzie faktycznie się odbywają.
  • Obsługa wielojęzyczna: skieruj kampanię do klientów zagranicznych, wskazując punkty z obsługą w ich języku.
  • Szybkie akcje czasowe: przypomnij o kończących się promocjach np. na kilka godzin przed zamknięciem konkretnego sklepu.
  • Niedziele handlowe: powiadom o wyjątkowych godzinach otwarcia w okresie świątecznym – spersonalizuj informacje o danym sklepie.
  • Zmiany lokalizacji: jeśli punkt przenosi się pod nowy adres, poinformuj o tym klientów z okolicy.
  • Sklep online dla odległych klientów: dla tych, którzy nie mieszkają w pobliżu punktów stacjonarnych, promuj ofertę online.
  • Nowe usługi w wybranych sklepach: premiery nowości? GeoPunkty pomogą dotrzeć do klientów w pobliżu wybranych lokalizacji.

Podsumowanie

GeoPunkty to skuteczne narzędzie do prowadzenia lokalnych kampanii marketingowych. Pomagają docierać do właściwych osób – tych, które rzeczywiście odwiedzają Twoje sklepy. 
Chcesz działać precyzyjnie i efektywnie? Kliknij tutaj, zostaw krótki brief – wspólnie opracujemy strategię dopasowaną do Twoich lokalnych działań.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *