Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Zrozumienie potrzeb, preferencji i zachowań klientów to klucz do budowania ich zaangażowania. Marketerzy, którzy dobrze znają swoją grupę docelową, są w stanie tworzyć bardziej trafne oferty i komunikaty, co skutkuje większym zaangażowaniem i wyższą sprzedażą. Jeśli zależy Ci na poprawie interakcji z klientami, nasza Customer Data Platform (CDP) może być odpowiedzią!

Wyobraź sobie taką sytuację: prowadzisz sklep online i masz klienta, który szuka letnich butów. Klient przegląda Twoją stronę, sprawdza profile w mediach społecznościowych, porównuje ceny na Zakupach Google i szuka inspiracji na Instagramie. Jak zmienić tę zainteresowaną osobę w lojalnego klienta? Dzięki analizie jej wcześniejszych zachowań i preferencji możesz zaproponować jej idealne buty.

W tym miejscu wkracza nasza platforma CDP (Customer Data Platform), która pomaga w personalizacji oferty.

Co to jest Customer Data Platform i jak działa?

Technicznie CDP to narzędzie CRM, ale oferuje znacznie więcej. To najbardziej zaawansowane rozwiązanie w naszym portfolio do przetwarzania danych klientów (mamy też inne narzędzie do zarządzania bazą kontaktów, służące do np. przechowywania danych w jednym miejscu), pozwalające na bardziej zaawansowane działania.

Integracja z różnymi systemami i platformami

CDP pozwala śledzić aktywność klientów w różnych kanałach, takich jak strona internetowa, e-mail marketing czy media społecznościowe, dzięki integracji z systemami zewnętrznymi (jak marketplace’y) oraz wewnętrznymi (np. strona internetowa) i natywnie zintegrowanymi (jak CRM). Dzięki autorskiemu identyfikatorowi iPresso ID dane są spójne i dostępne w czasie rzeczywistym, nawet jeśli klient opuszcza Twoją stronę.

Warto podkreślić, że dane są wyłącznie własnością firmy, która nimi zarządza, a iPresso zapewnia ich bezpieczne przetwarzanie bez użycia do innych celów.

Śledzenie aktywności klientów

CDP gromadzi informacje demograficzne, behawioralne oraz transakcyjne, dając pełen wgląd w działania klientów, co umożliwia skuteczną personalizację oferty.

Dostępna jest też funkcja analityczna, pozwalająca na szybkie i łatwe przeglądanie najczęstszych aktywności danego klienta.

Dodatkowe cechy Customer Data Platform

Śledzenie anonimowych użytkowników

Platforma umożliwia także monitorowanie anonimowych użytkowników za pomocą plików cookie. Warto wykorzystać powiadomienia web push, jeśli potencjalni klienci wyrażą na to zgodę i w ten sposób komunikować się z nimi.

Integracja z innymi narzędziami

Jeśli chcesz zintegrować inne systemy z CDP, oferujemy kilka rozwiązań technicznych, takich jak REST API, JS API oraz Mobile API iPresso (jeśli chcesz poznać nasz mobilny protokół, kliknij tutaj). W zależności od potrzeb, możesz rozszerzać funkcjonalności platformy.

Podsumowanie

Customer Data Platform to doskonałe rozwiązanie dla firm, które korzystają z różnych narzędzi i kanałów komunikacji, takich jak media społecznościowe czy marketplace’y. Pozwala ona na zintegrowanie tych źródeł, co daje pełen wgląd w zachowania i preferencje klientów. Zebrane dane mogą posłużyć do wdrożenia lub poprawy personalizacji oraz innych technik wspierających sprzedaż. Dzięki temu Twój biznes online staje się skuteczniejszy w pozyskiwaniu klientów i budowaniu ich lojalności.

Chcesz przetestować CDP? Oferujemy bezpłatny, 30-dniowy dostęp do naszej platformy marketing automation – bez zobowiązań!

Sprawdź teraz!

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *