Mając biznes działający w sieci, szybkość oraz niezawodność komunikacji są jedną z kwestiami kluczowymi dla utrzymania odbiorców i dania im pewności, że firma trzyma rękę na pulsie, a oczekiwania oraz edukacja odbiorcy jest dla niej jednym z priorytetów.
Narzędzia marketingowe to sfera, które ciągle się powiększa. Codziennie przybywa wiele nowych rozwiązań, które są w stanie usprawnić codzienne procesy zachodzące w firmie zależności od jej profilu, celów oraz rodzaju odbiorców.
Do niektórych narzędzi użytkownicy z biegiem czasu się przyzwyczajają, opracowując własne sposoby i ścieżki, które pozwalają na szybkie i efektywne wykonywanie obowiązków. Oczywiście zawsze można coś zrobić lepiej i nie chodzi tutaj koniecznie o rezygnowanie z wcześniej przyjętych rozwiązań.
MarTech w firmie w miarę jej rozwoju będzie się siłą rzeczy rozwijać. Zwiększenie częstotliwości komunikacji, nowe scenariusze marketingowe, różne strategie dotarcia do nowych segmentów odbiorców, zmiany w częstotliwości wykorzystania i udzielania się w danym kanale komunikacji.
Różne grupy odbiorców, różne podejścia
Nie ma jednej grupy konsumentów. Nawet sprzedając jeden produkt często trzeba różnicować komunikację w zależności od konkretnych atrybutów odbiorców, dzieląc ich na grupy. Segmentacja bazy kontaktów jest konieczna dla zoptymalizowania komunikacji i dawania odbiorcom tego czego i w jaki sposób oczekują. Ręczne dzielenie wielotysięcznej bazy to zwykła strata czasu. MarTech daje narzędzia do szybkiego poradzenia sobie z tym i innymi zadaniami. Programy do automatyzacji procesów marketingowych, czyli Marketing Automation (jak iPresso). Pozwalają dokonać segmentacji na podstawie różnych kryteriów, biorąc pod uwagę historię zdarzeń odbiorcy, czyli co kupił, co zrobił, kiedy to wszystko się stało itp. Takie posegregowanie to nie tylko duże ułatwienie dla samego procesu segmentacji, ale również dokładniejsza podstawa dla dalszych działań marketingowych – jak np. tworzenie rekomendacji produktów, budowanie zaawansowanych scenariuszy marketingowych, czy tworzenie unikalnych ścieżek sprzedażowych na Customer Journey.
Czy da się zarządzać szybciej?
Tak. Systemy do Marketing Automation pozwalają na integrację wielu pobocznych narzędzi MarTech. Dzięki temu MA (Marketing Automation) nie wprowadzi nagłej rewolucji do firmy, ani nie wywróci jej działania do góry nogami poprzez konieczność delegowania pracowników na szkolenia z obsługi oraz nie uszczupli budżetu przez potrzebę zakupu drogiego hardwearu. MarTech to opcje, które można łączyć w różne konfiguracje, by wyciągnąć maksimum efektywności prowadzonych działań.
Szukając sprawdzonego systemu do automatyzacji procesów marketingowych, warto zwrócić się w stronę ekspertów, których rozwiązania dopasowane są do unikalnych branżowych potrzeb. Zapoznanie się z ofertą iPresso będzie dobrym pomysłem.