Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Coraz więcej firm wdraża podejście omnichannel, aby umożliwić ciągłą komunikację z klientami za pośrednictwem różnych kanałów. Jednak omnichannel może być wymagać dużo czasu i pracy. I tu właśnie do gry wkracza automatyzacja. Wykorzystując potencjał automatyzacji w różnych formach komunikacji, personalizacji i reagowaniu na różne procesy rozpoczynane przez klientów, Twoja firma może zaoszczędzić mnóstwo czasu i zmaksymalizować swój potencjał sprzedażowo- marketingowy.

W tym poście pokażemy trzy główne aspekty omnichannel i pokażemy Ci, jak można je zautomatyzować za pomocą narzędzi i funkcji dostępnych na naszej platformie. Zaczynajmy!

Wykorzystuj różne formy komunikacji

E-MAIL MARKETING

To wciąż jeden z najważniejszych kanałów komunikacji. Firmy wdrażające model omnichannel mogą wysyłać zarówno e-maile marketingowe, jak i newslettery, aby pozostać w kontakcie ze swoimi klientami, informować ich o nowościach i trendach rynkowych, a także, aby dzielić się wiedzą (np. newslettery powinny regularnie zawierać linki do Twoich najnowszych wpisów blogowych).

Dzięki dobrej strategii możesz utrzymać zaangażowanie swojej grupy docelowej, co jest kluczowe w budowaniu stabilnego biznesu internetowego.

iPresso pomoże Ci zautomatyzować wiele aspektów email marketingu. Po pierwsze, dajemy Ci dostęp do kilkudziesięciu atrakcyjnych wizualnie szablonów oraz edytora działającego na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Z pomocą tych narzędzi możesz tworzyć i customizować angażujące kampanie e-mail w ciągu zaledwie kilku minut.

Po drugie, dzięki innym funkcjom w ramach naszej platformy możesz personalizować e-maile i przeprowadzać na nich testy A/B, aby zwiększać ich skuteczność (możesz testować różne tytuły, treści i projekty graficzne e-maili, aby zobaczyć, co najlepiej przemawia do Twojej grupy docelowej).

POWIADOMIENIA PUSH

Potraktuj je jak SMS-y w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej. Pushe służą do przekazywania krótkich wiadomości, np. dotyczących Twojej oferty, rabatów, czy nowości. Świetnie się sprawdzają, gdy chcesz ratować porzucone koszyki lub dystrybuować kody promocyjne.

Kluczem do sukcesu w kwestii powiadomień push jest zwięzłość i konkretna wartość dla klienta. Za każdym razem, gdy wysyłasz powiadomienie push, upewnij się, zawiera ono jakąś korzyść dla klienta. Oto przykład wiadomości spełniającej tej warunek: „Hej, Tomek! Nadal szukasz laptopa? Sprawdź nasze nowe modele i odbierz 10% rabatu!

Dzięki temu klient ma konkretny powód, aby zapoznać się z Twoją ofertą i istnieje duże prawdopodobieństwo, że złoży zamówienie właśnie w Twoim sklepie.

SMS-y

SMS-y i powiadomienia push mają wiele wspólnego. Jeśli Twoja firma komunikuje się z klientami za pośrednictwem telefonów komórkowych, wiadomości tekstowe mogą być bardzo skuteczne, szczególnie w przypadku odbiorców, którzy spędzają mniej czasu w Internecie.

Są trzy główne obszary, w których wiadomości SMS doskonale spełniają swoją rolę:

  • Marketing: SMS-y docierają zazwyczaj do odbiorcy w ciągu 5 minut od wysłania, co oznacza, że możesz dotrzeć z odpowiednią wiadomością do swojej grupy docelowej w bardzo krótkim czasie.
  • Powiadomienia: za pomocą SMS-ów możesz wysyłać do swoich klientów wszelkiego rodzaju powiadomienia, np. potwierdzenie otrzymania zamówienia, informacje o wysyłce czy informację o umieszczeniu paczki w paczkomacie.
  • Autoryzacja klienta: wiadomości SMS można również wykorzystać do celów autoryzacji, na przykład do wysyłania kodów jednorazowych lub odzyskiwania hasła.

Jak widać, wiadomości tekstowe są bardzo przydatne w wielu różnych kwestiach, co czyni je obowiązkowym elementem Twojej strategii omnichannel!

Wykorzystaj potencjał personalizacji

SEGMENTACJA KLIENTÓW

Segmentacja to klucz do każdego skutecznej personalizacji. Kategoryzując swoich klientów na grupy o podobnych cechach i zainteresowaniach, możesz dostarczać im treści i oferty dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań. Nasze narzędzia do segmentacji mogą pomóc Ci w klasyfikowaniu klientów na podstawie różnych kryteriów dotyczących ich profili i zainteresowań.

Segmentację realizujemy przy użyciu segmentów nawet o bardzo specyficznym opisie, opartych o najróżniejsze atrybuty, akcje i działania przypisywane Twoim kontaktom.

PERSONALIZOWANE REKOMENDACJE PRODUKTOWE

Ta funkcja jest niezwykle istotna w sklepach internetowych. Z naszą pomocą zautomatyzujesz rekomendacje produktowe. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ klienci lepiej reagują na oferty dostosowane do ich zainteresowań. Dzięki temu Twój marketing będzie lepiej rezonować z Twoją grupą docelową.

Nasz system analizuje zachowanie danego użytkownika na stronie i na tej podstawie proponuje produkty zgodne z zainteresowaniami każdego klienta oraz jego wcześniejszymi interakcjami (np. zakupami) z Twoim sklepem. Takie rekomendacje produktowe mogą następnie być wyświetlane bezpośrednio na Twojej stronie internetowej, dzięki czemu osoby, które mają już jakąś historię z Twoją witryną, będą mogły zapoznać się z treściami i ofertami dostosowanymi do nich.

AUTOMATYZACJA CONTENTU

Jeśli chodzi o personalizację, nasze narzędzia do automatyzacji treści pomagają usprawnić tworzenie i dostarczanie spersonalizowanych treści różnym klientom odwiedzającym Twoją stronę internetową. Oto przykład: Załóżmy, że prowadzisz firmę szkoleniową i masz klienta zainteresowanego kursami marketingowymi. W takim przypadku nasz system „wykryje”, że ta osoba jest zainteresowana marketingiem i pokaże jej Twoją ofertę marketingową – wszystko w sposób zautomatyzowany!

Tutaj znowu automatyzacja treści sprawia, że Twoja witryna jest lepiej dostosowana do każdego odwiedzającego, a tym samym skuteczniejsza.

Reagowanie na różne procesy

SCENARIUSZE MARKETING AUTOMATION

Dwie ostatnie kwestie, które chcemy dzisiaj poruszyć, dotyczą konkretnych działań podejmowanych przez Twoich klientów i Twoich odpowiedzi na nich. Dzięki naszym scenariuszom MA możesz skonfigurować predefiniowane scenariusze, które umożliwiają naszym algorytmom automatyczne reagowanie/odpowiadanie na różne działania i zachowania klientów. Ponownie rozważmy krótki przykład: klient trafia na stronę Twojego sklepu; na start widzi pop-up z 10% rabatem za zapis do newslettera. Klient się na to decyduje, otrzymuje zniżkę i dokonuje zakupu. Kilka dni później otrzymuje zautomatyzowane rekomendacje produktowe dobrane na podstawie ostatniego zakupu. Na tym właśnie polegają scenariusze marketing automation.

REAGOWANIE NA PORZUCONE PROCESY

Porzucone koszyki to częsty problem w świecie e-commerce. Z naszą pomocą możesz odzyskać część utraconej w ten sposób sprzedaży, aktywnie reagując na porzucone procesy (np. właśnie niedokończone zamówienia w Twoim sklepie internetowym). Nasza platforma może wysyłać wysoce spersonalizowane wiadomości do każdego użytkownika, który rozpoczął określoną czynność, ale jej nie dokończył i porzucił proces. Może to odnosić się do niedokończonego zamówienia lub niewysłanego formularza kontaktowego.

Podsumowanie

Automatyzacja działań omnichannel jest kluczowa, aby utrzymać konkurencyjność w dzisiejszym dynamicznym świecie online. Wykorzystując różne formy komunikacji, maksymalizując potencjał personalizacji i reagując na różne procesy podejmowane przez klientów, możesz zmaksymalizować ich zaangażowanie, zwiększyć sprzedaż, a nawet poprawić doświadczenia Twoich użytkowników.

Chcesz wiedzieć więcej? Możesz zacząć od wypróbowania naszej platformy (całkowicie za darmo). Wystarczy, że wypełnisz ten krótki formularz; nasz zespół zajmie się resztą!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *