Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Branża mediów i rozrywki (M&E) zawsze była pełna wyzwań i wymagała trudu. Oczekiwania widzów są wysokie, a kluczem do sukcesu jest zrozumienie ich potrzeb i preferencji, co sprawia, że spersonalizowane rekomendacje są niezwykle istotne. Konkurencja jest ogromna, ponieważ rywalizujesz z globalnymi potentatami tej branży, takimi jak Disney+ czy Netflix. Aby osiągnąć sukces w tym wymagającym sektorze rynku cyfrowego, warto skorzystać z każdego dostępnego wsparcia, a nasza rola zaczyna się właśnie tutaj.

Co ciekawe, niedawno opublikowane przez PwC dane pokazują, że ten sektor obecnie trochę spowolnił: 

Jednak roczna stopa wzrostu nadal przekracza 2% i prognozy sugerują, że ten trend utrzyma się w najbliższej przyszłości. To oznacza, że rywalizacja o uwagę widzów staje się jeszcze bardziej zacięta, ponieważ firmy w tej branży są skłonne inwestować ogromne sumy pieniędzy w produkcję atrakcyjnych seriali, filmów i dokumentów.

Wyprzedzenie konkurencji będzie stanowiło wyzwanie, ale z iPresso po swojej stronie masz możliwość osiągnięcia znacznie więcej. W rzeczywistości, jeśli działa się w tej branży, nasza platforma prawdopodobnie jest najlepszym wyborem do automatyzacji marketingu w obszarze VOD, SmartTV i telewizji satelitarnej. Dzięki naszej pomocy, możesz łatwiej dotrzeć do swoich obecnych i potencjalnych widzów, niezależnie od sposobu dostarczania treści.

Teraz przyjrzyjmy się, jak iPresso może pomóc Ci w pełnym wykorzystaniu automatyzacji marketingu w branży M&E.

Zintegruj iPresso Marketing Automation z całym swoim ekosystemem

Firmy działające w branży mediów i rozrywki często posiadają kompleksowe ekosystemy obejmujące różnorodne narzędzia, które służą zbieraniu i przechowywaniu informacji o klientach, dostarczaniu spersonalizowanych rekomendacji, komunikowaniu się z użytkownikami oraz rozliczaniu za dostęp do danej platformy. Pozytywnym aspektem jest możliwość łatwej integracji naszej platformy z następującymi systemami:

  • platformy OTT/VOD,
  • aplikacje mobilne,
  • odtwarzacze stream,
  • feedy contetowe i produktowe,
  • systemy rozliczeniowe,
  • systemy CRM.

Co sprawia, że zarządzanie niejako na auto-pilocie jest prostsze.

Pełen wgląd w zachowania użytkowników oraz spersonalizowana komunikacja

iPresso M&E pozwala na pracę z profilami użytkowników i grupami, tworzenie trajektorii klientów oraz zarządzanie ich cyklem życia, częstotliwością komunikacji i gromadzeniem baz wielu różnych segmentów produktowych w jednym miejscu. Co więcej, nasza baza danych jest stale aktualizowana, co umożliwia śledzenie na bieżąco zachowań Twojej grupy docelowej i ich zainteresowań. Nie trzeba dodawać, jak istotne jest to w tej konkretnej branży.

Wszystkie wiodące platformy streamingowe doskonale opanowały spersonalizowane rekomendacje, które pozwalają utrzymać zaangażowanie widzów. Każdy film czy program ma swoje zakończenie, a Twoim zadaniem jest dostarczanie rekomendacji typu „Co warto obejrzeć teraz”.

Oczywiście każda taka rekomendacja musi być dopasowana do indywidualnych zainteresowań danego użytkownika. W tym kontekście odgrywa istotną rolę gromadzenie i analiza danych klientów. Jednak spersonalizowane rekomendacje to nie tylko to. Nawet jeśli ktoś skończył oglądać dany serial, zawsze istnieje szansa na pojawienie się nowego sezonu w przyszłości. Dlatego wszyscy, którzy oglądali ten serial, powinni być informowani o takiej możliwości.

Dodatkowo mamy różne okazje specjalne, takie jak Walentynki, które stanowią doskonałą okazję do oglądania romantycznych filmów z ukochaną osobą. W takich wyjątkowych momentach możesz również proponować inne filmy i seriale, nawet jeśli nie są one całkowicie zgodne z zainteresowaniami danej osoby, co jednak nie jest wcale niewłaściwe.

Na koniec warto także zaznaczyć, że istnieje wiele innych powodów do komunikacji, takich jak aktualizacje platformy, informacje dotyczące rozliczeń czy nowości w dostępnych filmach. Wspierając się naszą platformą, możesz skutecznie realizować wszelkiego rodzaju komunikacje, korzystając z różnych kanałów, w tym:

  • e-maili,
  • powiadomień push (web i mobile),
  • powiadomień bezpośrednio w odtwarzaczu,
  • powiadomień na platformie VOD.

Pamiętaj, że iPresso ma dużo narzędzi zaprojektowanych do zarządzania bazą klientów oraz CDP

Scenariusze Marketing Automation

Dzięki tym różnorodnym narzędziom masz możliwość gromadzenia oraz wykorzystywania informacji o swoich widzach, dostarczając im spersonalizowane rekomendacje dostosowane do ich zainteresowań. Co więcej, możesz nawet posunąć się krok dalej, tworząc zaawansowane scenariusze automatyzacji marketingowej, które będą aktywowane w reakcji na konkretne działania podejmowane przez Twoich użytkowników.

W ramach takich scenariuszy możesz np.:

  • wysyłać powiadomienia o nowościach lub nowych sezonach programów, które podobały się danej osobie,
  • proponować nowe filmy/seriale, gdy tylko dana osoba skończy oglądać poprzedni program,
  • proponować różne programy/filmy w oparciu o ostatnią aktywność danego klienta.

I wiele więcej!

Znowu, ta część jest kluczowa, jeśli chcesz budować długoterminowe relacje z widzami i dostarczać im jak najlepsze doświadczenia (UX).

Różne kanały komunikacji

Nasza platforma zapewnia Ci dostęp do różnorodnych kanałów komunikacji, co pozwala utrzymywać stały kontakt z Twoimi widzami przy użyciu tych kanałów, które są przez nich preferowane. Jeśli masz taką potrzebę, możesz dostarczać swoim klientom newslettery i e-maile, wyświetlać im spersonalizowane okienka pop-up na swojej stronie (a także dostosowywać treść witryny), oraz komunikować się z nimi za pośrednictwem WhatsApp i nawet powiadomień push (na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej), jak to pokazano na poniższym zrzucie ekranu:

Buduj lojalność swoich widzów

Rozumiemy, że budowanie lojalności klientów i utrzymywanie ich przez dłuższy czas jest kluczowe. Dlatego udostępniamy Ci trzy różne narzędzia, które pozwolą Ci tworzyć lojalność widzów oraz nawet zdobywać nowych klientów poprzez polecenia. Oto, co możesz wykorzystać:

  • eCouponing: możesz tworzyć cyfrowe/drukowane kupony lub vouchery i dystrybuować je wśród użytkowników i ich znajomych.
  • Programy punktowe: możesz tworzyć programy lojalnościowe dające dostęp do nowych funkcji lub zniżek.
  • Lead nurturing: wreszcie, możesz edukować klientów i zwiększać ich gotowość do zakupu dostępu do platformy.

Już dzisiaj wdróż Marketing Automation w swojej firmie

W tekście omawialiśmy rozwiązania dostosowane specjalnie dla przedsiębiorstw działających w branży mediów i rozrywki. Jednak iPresso oferuje znacznie więcej niż to! Serdecznie zachęcamy Cię do zapoznania się z pełną listą naszych funkcji.

Jeśli działasz w tej branży, zachęcamy do odwiedzenia naszej podstrony dla firm z branży mediów i rozrywki oraz wypełnienia formularza kontaktowego (znajdziesz go na dole tej strony). Pozostałą część procesu obsłużymy my! 🙂

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *