Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Masz tylko dwa sposoby na przyciągnięcie klientów – możesz do nich docierać (to tzw. outbound marketing) lub zachęcać ich, aby sami przyszli do Twojej firmy (to z kolei inbound marketing). W tym poście chcemy pokazać Ci, jak możesz zautomatyzować tę drugą strategię marketingową.

Inbound marketing może być bardzo skutecznym i wszechstronnym narzędziem. W dużej mierze ta strategia koncentruje się na tworzeniu treści, które są atrakcyjne i stworzone stricte z myślą o docelowych odbiorcach. Inbound marketing (który można roboczo przetłumaczyć, jako marketing przychodzący) to w istocie content marketing, ponieważ wszystko, co Twoja firma tworzy w celu przyciągnięcia klientów, można zmieścić w bardzo pojemnym terminie, jakim jest content. Obejmuje to:

  • posty na blogu,
  • filmy i animacje,
  • infografiki,
  • ebooki.

Tak naprawdę nawet SEO jest w rzeczywistości przykładem inbound marketingu, ponieważ w przypadku tej strategii to klient/użytkownik najpierw znajduje Twoją firmę i podejmuje decyzję o wejściu na Twoją stronę internetową. Klient w zasadzie podjął taką decyzję samodzielnie, bowiem wcześniej nie widział żadnych reklam i nie otrzymał od Ciebie żadnych e-maili. O to właśnie chodzi w inbound marketingu.

Inbound marketing to dobry sposób na pozyskanie wysokojakościowego ruchu w Twojej witrynie. Jeśli ludzie są zaintrygowani Twoimi treściami, prawdopodobnie będą zainteresowani Twoimi usługami (zwłaszcza jeśli Twoje treści są praktyczne i wysokiej jakości – co oznacza, że możesz zapomnieć o wykorzystywaniu AI do ich tworzenia).

Ta strategia jest również wszechstronna. W rzeczywistości prawie każda firma może korzystać z co najmniej jednej formy inbound marketingu. Z pomocą tej strategii możesz:

  • zaprezentować wiedzę i doświadczenie potencjalnym klientom (case studies),
  • dostarczać wiedzę, jak klient może poradzić sobie sam (DIY),
  • edukować przyszłych klientów w zakresie tego, co oferujesz,
  • prezentować firmę w ciekawy i nienachalny sposób.

Dla przykładu dobrze napisany i wyczerpujący post na blogu może pomóc Ci zdobyć wielu klientów (oczywiście pod warunkiem, że ludzie będą mieli szansę go przeczytać). Dlatego inbound marketing zdecydowanie powinien znaleźć się na Twoim celowniku. I przy okazji mamy dobrą wiadomość – większość z działań inbound marketingowych możesz zautomatyzować! W jaki sposób?

Jak możesz zautomatyzować inbound marketing

Na początek trzeba wyjaśnić jedną kwestię – nie mówimy tutaj, że możemy za Ciebie automatycznie pisać posty na blogu i projektować dla Ciebie infografiki – to wciąż wymaga Twojego zaangażowania. Oczywiście istnieją narzędzia, dzięki którym możesz napisać zupełnie nowy post na blogu w ciągu minuty (i to dosłownie!), ale nie polecamy takich narzędzi. 

Takie posty na blogu są po prostu generowane na podstawie treści, które już istnieją w Internecie. Innymi słowy, jest to po prostu przeredagowanie innych podobnych artykułów – nic odkrywczego. Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz pisać posty na blogu, które odzwierciedlają Twoje realne doświadczenie i wiedzę.

Jeśli więc nie możesz zautomatyzować samego pisania treści, to co możesz zautomatyzować?

Dane klientów

Dane na temat klientów są fundamentem wszystkich strategii inbound marketingowych. Dlaczego można tak powiedzieć? Jeśli chcesz tworzyć angażujące treści, musisz ZNAĆ swoich klientów. Musisz wiedzieć, kim są, czym się interesują i jakie mają problemy. To jedyny sposób na tworzenie treści, które będą rezonować z potencjalnymi klientami.

Aby robić to skutecznie, potrzebujesz narzędzia online, które umożliwia gromadzenie i analizowanie wszystkich posiadanych danych klientów. I tak się składa, że w naszym arsenale mamy takie narzędzie – Customer Data Platform. CDP pozwala Ci przechowywać wszystkie dane klientów w jednym miejscu, niezależnie od tego, czy pochodzą one z Twoich wewnętrznych, czy zewnętrznych źródeł. Innymi słowy, jeśli posiadasz jakiekolwiek dane klientów, możesz umieścić je w naszym CDP, a następnie z nich korzystać, aby tworzyć skuteczne kampanie inbound marketing.

Reagowanie na porzucone procesy

Inbound marketing może być skuteczny tylko, jeśli klienci faktycznie kontaktują się z Twoją firmą – składają zamówienia w Twoim sklepie, wysyłają formularze kontaktowe lub dzwonią. Jeśli Twoja firma umożliwia kontakt online, możesz zautomatyzować ich odzyskiwanie za pomocą iPresso. Na przykład, jeśli masz potencjalnego klienta, który zaczyna wypełniać formularz kontaktowy, ale nigdy go nie wysyła, możesz do niego dotrzeć ponownie i zachęcić go do dokończenia formularza. Podobnie działa to w przypadku porzuconych koszyków w sklepach internetowych.

Zobacz, jak można zaprojektować taki proces reagowania na porzucone procesy na naszej platformie:

Personalizacja treści

Przeanalizujmy kolejny scenariusz – prowadzisz sklep internetowy, który każdego miesiąca odwiedzają setki klientów. Każdy z tych klientów jest witany po imieniu (np. „Cześć, Monika! Życzymy Ci udanych zakupów!”) i widzi różne wersje Twojej strony internetowej dopasowane do ich profilu i zainteresowań. Monika widzi więc nowe letnie sukienki, a Marek – modne sneakersy. Personalizacja to dobry sposób na zwiększenie sprzedaży, poprawę UX i budowanie lojalności wśród Twoich klientów.

Tutaj zaczyna się nasza rola. iPresso pozwala Ci automatyzować i personalizować rodzaj treści wyświetlanych na Twojej stronie. Może to odnosić się do treści kampanii marketingowych, ale i samej witryny. Aby to zilustrować, posłużmy się innym przykładem. Załóżmy, że prowadzisz platformę e-learningową. W takiej sytuacji możesz pokazywać swoje kursy psychologiczne osobom zainteresowanym właśnie tym kierunkiem. Właśnie o to chodzi w oferowanej przez nas automatyzacji treści.

Pop-upy

Przypuszczalnie nie jesteś ich wielkim fanem, ale prawda jest taka, że pop-upy mogą być całkiem skuteczne, jeśli są kreatywne i niezbyt nachalne. Wyskakujące reklamy i komunikaty mogą być dobrym pomysłem, gdy chcesz coś przekazać klientom zanim opuszczą Twoją stronę (tzw. exit pop-ups). Możesz w takim przypadku stworzyć pop-up o następującej treści:

“Przykro nam, że już nas opuszczasz 🙁 Ale mamy dla Ciebie zniżkę 10% na kolejne zakupy – wstąp do nas ponownie!”

Chyba przyznasz, że mało który klient się na Ciebie o to pogniewa. Wszystko rozbija się o odpowiednie podejście do tematu. I tak, w tym również możemy Ci pomóc. Nasza platforma jest wyposażona w funkcję tworzenia pop-upów. Pozwala ona łatwo zaprojektować atrakcyjne pop-upy i zdecydować, kiedy mają być wyświetlane (lub w jakich sytuacjach).

Podsumowanie

Inbound marketing może być świetnym uzupełnieniem Twojej strategii marketingowej. Dobrze zaprojektowane treści i kreatywne komunikaty na Twojej stronie mogą pomóc Ci zdobyć więcej nowych klientów i budować zadowolenie i zaangażowanie obecnych. A co najlepsze – zachowujesz pełną kontrolę nad tą formą marketingu, Ty wszystkim zarządzasz i decydujesz, co, kiedy i komu ma się wyświetlać.

Jednak inbound marketing to nie wszystko, z czym możemy Ci pomóc. Zapoznaj się z listą funkcji na naszej stronie internetowej i zobacz, co możesz zrobić z pomocą iPresso. Być może nawet wpadniesz na jakiś nowy pomysł, jak wykorzystać inbound marketing w swojej firmie. A kiedy się na to zdecydujesz, po prostu zacznij od bezpłatnego okresu próbnego.

Do zobaczenia wkrótce!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *