Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Ten środek komunikacji umożliwia uzyskanie wskaźnika otwarć przekraczającego +90%. To doskonała szansa dla każdej firmy, która utrzymuje kontakt z klientami za pomocą mobilnych kanałów. Dzisiaj pragniemy posunąć się o krok dalej i przedstawić Ci, w jaki sposób automatyzować interakcje z klientami przy użyciu platformy WhatsApp.

Cały proces zaczyna się od platformy WhatsApp Business, która jest nieco zaawansowaną opcją oferującą szerszy zakres funkcji z zakresu IT i marketingu. W rzeczywistości masz do wyboru dwie opcje – WhatsApp Business Platform i WhatsApp Business App. Ta druga aplikacja jest dedykowana małym firmom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z komunikacją przez WhatsApp. Jeśli zależy Ci na pełnym wykorzystaniu potencjału WhatsApp oraz zautomatyzowaniu komunikacji z klientami, zdecyduj się na WhatsApp Business Platform.

To kluczowe, ponieważ tylko ta wersja umożliwia korzystanie z API do integracji z platformami do automatyzacji marketingu (takimi jak iPresso) oraz innymi narzędziami, które używasz w swojej firmie.

Co jest potrzebne, aby zintegrować WhatsApp i iPresso?

W momencie posiadania konta na WhatsApp Business Platform, kolejnym istotnym narzędziem do pełnej integracji jest Vonage. To narzędzie umożliwia ujednoliconą komunikację dla wielu platform, w tym dla WhatsApp. Dobrą informacją jest, że korzystając z iPresso jako platformy do automatyzacji marketingu, nie musisz martwić się o osobne utworzenie konta Vonage. Możesz to zrobić automatycznie poprzez nasz panel klienta.

Po utworzeniu konta WhatsApp Business i zintegrowaniu z Vonage, przejdź do panelu klienta w iPresso i włącz integrację z WhatsApp. Nasza platforma automatycznie pobierze wszystkie niezbędne informacje z Twojego konta WhatsApp. Po wykonaniu tych kroków, możesz rozpocząć pracę nad zautomatyzowanymi scenariuszami komunikacyjnymi! Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowych informacji, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony Help Center.

Zautomatyzuj komunikację w WhatsApp-ie

Tutaj w grę wchodzi kilka czynników. Niektóre możliwości automatyzacji dostępne są bezpośrednio w WhatsApp-ie, inne wymagają udziału iPresso. Zobaczmy, jakie masz opcje.

AUTOMATYCZNE WIADOMOŚCI POWITALNE I POZA BIUREM

WhatsApp Business umożliwia skonfigurowanie kilku rodzajów automatycznych wiadomości dla klientów. Wiadomości powitalne są wysyłane natychmiast, gdy ktoś rozpoczyna nową rozmowę z Twoim firmowym kontem. Możesz wysyłać te wiadomości do wszystkich klientów lub tylko do wybranych, zależnie od Twoich preferencji. Z kolei wiadomości o nieobecności lub poza biurem można programować na godziny poza czasem pracy lub w przypadku, gdy jesteś na urlopie.

Źródło: https://business.whatsapp.com/products/business-app-features

SZYBKIE ODPOWIEDZI

To kolejna funkcja dostępna bezpośrednio w WhatsApp Business. Ta aplikacja pomaga właścicielom firm tworzyć automatyczne, szybkie odpowiedzi na podstawie informacji zawartych w profilu danej firmy. Taka odpowiedź może obejmować podstawowe aspekty Twojej działalności lub odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, np. o:

  • godziny pracy,
  • adres i dane kontaktowe,
  • obszar świadczenia usług.
  • sprawdzanie statusu zamówienia itp.

ZAUTOMATYZOWANE SCENARIUSZE KOMUNIKACJI

Jeśli szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, potrzebujesz wsparcia iPresso. Dzięki naszej platformie marketing automation możesz tworzyć całe scenariusze komunikacji, w których Twoje konto WhatsApp wysyła automatyczne wiadomości i odpowiedzi na działania i wybory Twoich klientów. Dzięki naszym scenariuszom MA, jest to łatwe i intuicyjne. Oto przykład: jeśli prowadzisz działalność usługową, możesz ustawić regułę, aby każda osoba, która zapyta o Twój cennik, otrzymała automatyczne pytanie o chęć rezerwacji wizyty i że takie pytanie powinno zostać wysłane w ciągu 15 minut po pierwszym kontakcie ze strony klienta (o ile w międzyczasie nie było innych interakcji).

W takim scenariuszu iPresso pomoże Ci zaprojektować flow komunikacji (wszystkie parametry), a także treść wszystkich wiadomości, które możesz chcieć wysłać do potencjalnych klientów.

WIADOMOŚCI INTERAKTYWNE

W WhatsApp masz dostęp do różnych rodzajów wiadomości, w tym klasycznych wiadomości tekstowych (działających podobnie do SMS-ów), wiadomości graficznych i wideo. Wszystkie te komunikaty mogą być również interaktywne, zawierać przyciski i opcje, z których klienci mogą korzystać. Oczywiście, tego typu wiadomości można także zautomatyzować!

Wiadomości interaktywne są świetnym rozwiązaniem, gdy na przykład chcesz, aby klient sam wybrał preferowany termin spotkania lub gdy przeprowadzasz krótką ankietę wśród swoich klientów.

UCZYŃ WHATSAPP CZĘŚCIĄ SWOJEJ STRATEGII MULTICHANNEL

WhatsApp nie musi działać izolowanie w ramach Twojej firmy. Dzięki naszym scenariuszom automatyzacji marketingu możesz zintegrować WhatsApp z innymi narzędziami komunikacyjnymi, które używasz, i tworzyć bardziej zaawansowane i kompleksowe scenariusze komunikacji. Weźmy jako przykład sytuację, gdzie klient zamówił wycenę drogą mailową, ale nie otrzymałeś/aś odpowiedzi przez pewien czas. Możesz skorzystać z WhatsApp do komunikacji i wysłać krótkie, przyjazne przypomnienie o oczekującej wycenie. Jeśli pierwsza wiadomość e-mailowa została zagubiona lub przypadkowo trafiła do spamu, takie przypomnienie może pomóc Ci odzyskać kontakt z klientem!

Podsumowanie

Istnieje co najmniej pięć różnych sposobów automatyzacji komunikacji na WhatsApp. Zachęcamy do rozważenia włączenia tego narzędzia do swojej strategii marketingowej. Ponieważ WhatsApp umożliwia dwustronną komunikację, możesz z jego pomocą budować bardziej dogłębne i trwałe relacje ze swoimi klientami. To z kolei przekłada się na ich lojalność oraz lepsze doświadczenia użytkownika (UX).

Jeśli jeszcze nie korzystasz z WhatsApp, nie martw się. To narzędzie jest naprawdę intuicyjne, a z naszą pomocą będziesz w stanie przygotować wszystko w mniej niż godzinę. Jeśli chcesz wypróbować WhatsApp, możesz zacząć od utworzenia bezpłatnego konta próbnego na naszej platformie. Pomoże to zobaczyć, jak iPresso działa w praktyce i jak można zintegrować naszą platformę z WhatsApp.

Zacznij darmowy okres próbny!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *