Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Spersonalizowana komunikacja, która wspiera Twój lead nurturing, ogromna oszczędność czasu i pełna skalowalność Twojego marketingu – to tylko trzy powody, dla których warto zainwestować w automatyzację marketingu. A mamy jeszcze cztery, równie dobre!

Automatyzacja marketingu stanowi narzędzie, które można dopasować praktycznie w całości do charakteru i profilu działalności firmy. Działa w sposób, który współgra z Twoimi potrzebami, pomagając w osiągnięciu celów sprzedażowych i marketingowych. Co ciekawe, to nawet nie główny powód na naszej liście! Mimo że strategie automatyzacji marketingu różnią się w zależności od firmy, w każdym przypadku korzyści przewyższają koszty. Przejdźmy teraz do szczegółów i zobaczmy, dlaczego warto skorzystać z automatyzacji marketingu.

Powód 1: zadbaj o swoje leady

Prawdopodobnie największą zaletą automatyzacji marketingu jest to, że może ona wspierać cały proces sprzedażowy. MA może podążać za Twoimi leadami przez całą ścieżkę zakupową – od pierwszego kontaktu na Twojej stronie internetowej, po rezerwację spotkania lub dostęp próbny do Twojego narzędzia (i wysyłkę wszystkich ważnych komunikatów po drodze).

Równie ważne jest to, że automatyzacja marketingu może wesprzeć Twoich klientów w różnych kanałach komunikacji, obejmujących stronę internetową, e-maile oraz komunikację mobilną. To gwarantuje, że żaden potencjalny klient, niezależnie od wybranego kanału, nie zostanie pominięty ani zaniedbany.

Powód 2: oszczędność czasu

W obszarze marketingu wiele zadań można z powodzeniem zautomatyzować (przynajmniej częściowo), co daje Twojej firmie szansę na oszczędność cennego czasu. Jeśli, na przykład, nadal wykonujesz ręcznie wysyłanie e-maili lub SMS-ów, bądź samodzielnie analizujesz dane marketingowe, z pewnością docenisz zalety marketing automation. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz wiele godzin, ale także zauważysz wzrost efektywności swoich kampanii marketingowych!

Dzięki automatyzacji marketingowej Ty i Twój zespół będziecie mogli skupić się na bardziej strategicznych aspektach pracy – wszystkie powtarzalne zadania mogą zostać z łatwością zautomatyzowane.

Powód 3: skalowalność

Wraz z rozwojem Twojej firmy zarządzanie coraz większą liczbą leadów i klientów, a także nowymi kanałami komunikacyjnymi (na przykład, czy zastanawiałeś się nad dodaniem WhatsApp-a do swojej strategii marketingowej?) staje się nie lada wyzwaniem.

Dobra wiadomość jest taka, że systemy marketing automation są w pełni skalowalne. Działają równie dobrze niezależnie od tego, czy masz 10 leadów/klientów miesięcznie, czy 10 000. Tak naprawdę, im więcej masz klientów lub użytkowników, tym bardziej pomocna i skuteczna staje się Twoja platforma do automatyzacji marketingu. Zawsze możesz także dodawać nowe funkcje do swojego portfela usług, gdy Twoje potrzeby będą coraz większe. Nie martw się, mamy ponad 20 takich funkcji!

Powód 4: automatyczna analityka

Czy wiesz, co działa najlepiej, a co nie, w ramach działań marketingowych Twojej firmy? Czy może wciąż ręcznie analizujesz dane marketingowe, starając się wyłowić istotne wnioski? Jeśli tak, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – każda zaawansowana platforma do automatyzacji marketingu posiada wbudowane narzędzia analityczne, które analizują wszystkie Twoje działania na platformie i dostarczają praktycznych informacji.

Dzięki temu możesz zaoszczędzić czas, który dotychczas poświęciłeś na przeglądanie wykresów czy analizowanie opinii klientów – wszystko to w prosty i efektywny sposób.

Powód 5: personalizacja

W pewnym momencie personalizacji nie da się robić ręcznie, nawet gdybyś chciał/a. Niezbędne staje się inteligentne narzędzie do personalizacji, które będzie analizować dotychczasową aktywność Twoich klientów w Twojej firmie i dopasowywać komunikację do ich potrzeb i zainteresowań. Prawdziwa personalizacja wykracza daleko poza „Hej, Marek!” i wymaga dobrze przygotowanych i zorganizowanych danych klientów (do tego właśnie służy nasze narzędzie CDP).

Dzięki automatyzacji marketingu masz możliwość spersonalizowania komunikacji nie tylko na stronie internetowej, ale także w e-mailach i SMS-ach. Wystarczy utrzymywać uporządkowaną bazę danych klientów, w której będą przechowywane i aktualizowane na bieżąco wszystkie istotne informacje.

Powód 6: komunikacja multichannelowa

Z ilu kanałów komunikacji korzystasz w swojej firmie? Prawdopodobnie wszystkie (lub przynajmniej zdecydowaną większość) z nich można zautomatyzować. W ten sposób możesz czerpać korzyści z komunikacji multichannel i komunikować się ze swoją grupą docelową w sposób, jakiego ona od Ciebie oczekuje.

Dzięki iPresso możesz zautomatyzować następujące kanały komunikacji:

  • komunikacja na stronie (pop-upy, automatyzacja treści internetowych),
  • e-mail marketing (e-maile promocyjne, biuletyny),
  • WhatsApp,
  • SMS-y,
  • powiadomienia push.

Stale rozwijamy naszą platformę, więc masz pewność, że ta lista będzie się stale powiększać!

Powód 7: nowe narzędzia marketingowe

Automatyzacja marketingu daje Ci dostęp do całej listy nowych narzędzi i funkcji marketingowych. Czy zastanawiałeś się kiedyś np. nad dostosowaniem komunikacji marketingowej do aktualnej pogody? Właśnie coś takiego oferuje nasza funkcja iPresso Satellite – możesz docierać do klientów z określonego obszaru i stworzyć ofertę uzależnioną od pogody („Nadchodzi spadek temperatury! Masz już zimowe opony do swojego samochodu?”).

Inny przykład to programy lojalnościowe. Ciągła lojalizacja klientów może sprawić, że Twoja firma będzie bardziej stabilna i będzie przynosić większe zyski. Dzięki naszej platformie MA możesz niemal natychmiast rozpocząć korzystanie z różnych narzędzi lojalnościowych i to bez konieczności budowania skomplikowanych programów lojalnościowych czy aplikacji mobilnych.

I na tym nie koniec! Jak masz do dyspozycji dobrą platformę marketing automation, możesz stopniowo wprowadzać nowe funkcje marketingowe, które będą cieszyć się zainteresowaniem odbiorców.

Podsumowanie

Siedem powodów, jedna decyzja – czy zaczniesz korzystać z automatyzacji marketingu, czy nie? Automatyzację marketingu warto rozważyć, jeśli obsługujesz minimum 50 klientów w B2B lub około 500 klientów w B2C. Nie podejmuj też pochopnej decyzji – w iPresso oferujemy bezpłatny okres próbny, który pozwoli Ci przekonać się, jak MA może sprawdzić się w Twoim biznesie. Wystarczy, że prześlesz do nas ten krótki formularz.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *