Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Jeśli zarządzasz firmą FMCG lub zajmujesz się jej marketingiem, na pewno chcesz skutecznie dotrzeć do klientów zarówno w kanałach offline, jak i online. Marketing automation może znacznie zwiększyć skuteczność twoich działań! W tym artykule chcemy pokazać, jak wykorzystać automatyzację marketingu w branży FMCG.

FMCG to jeden z najbardziej wymagających sektorów rynku. Aby odnieść sukces, konieczne jest prowadzenie biznesu na dużą skalę, ponieważ produkty oferowane w tej branży zazwyczaj mają niską cenę. Jeden batonik nie ma dużego wpływu na wyniki finansowe firmy, ale 10 tysięcy takich batoników już tak.

W rezultacie firmy FMCG korzystają z różnych kanałów sprzedaży i dystrybucji, takich jak:

– Sklepy stacjonarne

– Hurtownie i dystrybutorzy

– Sklepy internetowe (szczególnie dla sprzedaży hurtowej)

– Firmy vendingowe

– Specjalne wydarzenia marketingowe i inne

Celem jest maksymalne dotarcie do różnych grup klientów. Tutaj zaczyna odgrywać rolę automatyzacja marketingu. Dzięki temu narzędziu możesz dotrzeć do klientów za pośrednictwem różnych kanałów i zintegrować doświadczenia online i offline (jest to kluczowy element modelu omnichannel). Automatyzacja marketingu pomoże również w wielu innych zadaniach związanych z marketingiem i sprzedażą w twojej firmie.

Przejdźmy teraz do szczegółów.

Pozostań w kontakcie z klientami za pomocą różnych kanałów komunikacji marketingowej

Zacznijmy od kanałów cyfrowych. Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy. Chciałbyś mieć możliwość łatwego zarządzania całym zbiorem klientów. W tym przypadku narzędzie CDP (customer data platform), czyli platforma do zarządzania danymi klientów, może okazać się ogromną pomocą. Dzięki tej platformie możesz gromadzić, przechowywać, zarządzać i udostępniać wszystkie informacje o klientach, które przekraczają twoją firmę.

Dzięki CDP nie musisz polegać na plikach cookie – wszystkie informacje o klientach są dostępne w jednym miejscu. CDP stanowi również doskonałą bazę do personalizacji i segmentacji – dwóch technik, które są kluczowe dla skutecznego marketingu online.

Gdy masz już kontrolę nad danymi klientów, możesz je wykorzystać do budowania długoterminowych relacji z nimi. iPresso umożliwia korzystanie z różnych kanałów komunikacji, takich jak:

SMS i WhatsApp

– E-maile i newslettery

– Powiadomienia push

Możesz również stosować scenariusze komunikacji – twoja firma może wysyłać zautomatyzowane wiadomości w odpowiedzi na pytania i działania podejmowane przez klientów.

Takie zautomatyzowane komunikowanie się, szczególnie w połączeniu z personalizacją i segmentacją klientów, może być o wiele bardziej skuteczne niż większość masowych form komunikacji, takich jak reklama telewizyjna (ATL) czy działania promocyjne (BTL).

Zapewnij najlepsze doświadczenia swoim klientom z branży FMCG

Model omnichannel w handlu stanowi podstawę udanej kampanii marketingowej i całego procesu sprzedaży. Automatyzacja marketingu może pomóc w integracji doświadczeń klientów zarówno online, jak i offline, dostosowując się do tego, który kanał będzie najskuteczniejszy w danej sytuacji.

Na przykład, firmy FMCG mogą wykorzystać automatyzację marketingu, aby dotrzeć do klientów znajdujących się w pobliżu ich sklepów i zachęcić ich do odwiedzenia oraz wypróbowania nowego produktu. Ale to jeszcze nie wszystko! Dzięki iPresso możesz nawet dostosować swoje przekazy marketingowe do lokalizacji klienta oraz aktualnych warunków atmosferycznych!

W zależności od rodzaju danych, które posiadasz w swojej firmie, istnieje jeszcze więcej możliwości integracji doświadczeń offline i online, aby zapewnić spójne doświadczenia zakupowe dla wszystkich klientów. iPresso może faktycznie pomóc Ci wykorzystać dane z praktycznie każdego publicznie dostępnego źródła. Jeśli na przykład chcesz dostosować swoją komunikację do aktualnego wskaźnika inflacji, możesz to zrobić bez żadnego problemu.

Oczywiście masz możliwość korzystania z wielu narzędzi dostępnych na naszej platformie i łączenia ich razem. Na przykład, funkcję iPresso Satellite można połączyć z automatyzacją marketingu, co pozwala nie tylko dotrzeć do klientów na podstawie określonych parametrów, ale także nawiązać z nimi interakcję i zachęcić do:

– Wypróbowania nowego produktu

– Złożenia zamówienia online

– Wypróbowania nowego przepisu na Twojej stronie internetowej

– Odwiedzenia profilu na mediach społecznościowych

– Wykonania wielu innych działań.

Inne działania marketingowe w branży FMCG

Oczywiście, gdy chodzi o automatyzację marketingu w branży FMCG, iPresso oferuje o wiele więcej. Pomyśl o typowych działaniach marketingowych, które podejmuje Twoja firma, takich jak dystrybucja kuponów i próbek produktów, kierowanie klientów do sklepów stacjonarnych, organizowanie specjalnych wydarzeń (np. w galeriach handlowych), prowadzenie programów lojalnościowych dla klientów, a nawet integracja kampanii marketingowych z linią produkcyjną (np. tworzenie limitowanych linii produktów lub drukowanie unikalnych kodów promocyjnych na każdym produkcie). Wszystkie te działania można częściowo zautomatyzować przy pomocy iPresso!

Prawda jest taka, że nasza platforma jest niezwykle wszechstronna i może pomóc Ci w automatyzacji dziesiątek różnych działań marketingowych i sprzedażowych. Zapoznaj się z pełną listą funkcji dostępnych w ramach naszej platformy – być może wpadniesz na zupełnie nowe pomysły na marketing w swojej firmie!

Warto również wspomnieć o analityce. Automatyzacja marketingu jest również przydatna w tym obszarze. Dzięki naszej platformie możesz śledzić skuteczność każdej kampanii i przechowywać wszystkie istotne dane marketingowe w jednym miejscu. Dzięki temu będziesz wiedzieć, na jakich działaniach należy się skupić, aby zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie klientów.

Podsumowanie: wykorzystaj automatyzację marketingu w branży FMCG

Choć automatyzacja marketingu może nie być pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl w kontekście branży FMCG, to jest to naprawdę Twoja tajna broń, która pomoże Ci:

– Zwiększyć sprzedaż produktów

– Personalizować komunikację z klientami

– Automatyzować codzienne działania

– Śledzić i analizować wyniki marketingowe.

Brzmi interesująco, prawda? Jeśli tak uważasz, zapraszamy Cię do odwiedzenia naszej podstrony dedykowanej firmom FMCG. Jest to dla nas szczególnie ważny sektor rynku, dla którego oferujemy wersję Enterprise naszej platformy. Oznacza to również, że będziesz mógł dostosować naszą platformę do swoich potrzeb, aby wszystko działało dokładnie tak, jak oczekujesz. Oczywiście, chętnie Ci w tym pomożemy, szczególnie na początku naszej współpracy.

Jaki powinien być Twój następny krok? Wejdź na podstronę, do której link znajdziesz poniżej, i wypełnij krótki formularz kontaktowy. Resztą zajmiemy się my!

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *