Marketero – MarTech News

Ciekawostki z dziedziny technologii marketingowych

Kupowanie przez sieć stało się głównym sposobem nabywania dowolnych produktów i usług. Nie dziwi wtedy fakt, że sklepów internetowych cały czas przybywa, a nowopowstałe firmy próbują w rozmaity sposób przebić się do świadomości klientów. Obecnie założenie sklepu on-line nie jest dużym problemem. Większość nowopowstałych internetowych placówek działa w oparciu o najpopularniejszy w Europie silnik, który umożliwia szeroko zakrojoną modyfikacje, czyli PrestaShop.

PrestaShop uniwersalnym rozwiązaniem

Stawiając sklep na Preście zyskuje się dostęp do dużej ilości modułów lub też rozszerzeń znajdujących się w Presta Marketplace. Za ich pomocą możliwe jest rozszerzenie funkcjonalności prowadzonego sklepu w zależności od sytuacji. Np. sprawniejsze ogarnianie wysyłek, wysyłanie maili do różnych segmentów odbiorców, reagowanie na porzucone koszyki i wiele więcej. W miarę rozwoju sklepu baza odbiorców będzie się poszerzać, a to wiąże się z utrzymywaniem z odbiorcami wysokiego poziomu komunikacji. Promocje, rekomendacje, specjalne oferty, programy lojalnościowe, vouchery czy kupony wszystko to nie zrobi się samo, a będzie w pewnym momencie potrzebne. W Presta Marketplace można szybko znaleźć odpowiedni moduł oferujący narzędzie (MarTech), które zoptymalizuje konkretne procesy w sklepie.

Dużą zaletą Presty jest totalna swoboda w jej rozwijaniu za pomocą modułów. Różne konfiguracje przynoszą różne efekty, dopasowane do indywidualnego profilu sklepu, sprzedawanych towarów i usług, grup odbiorców oraz zwykłej wygody dla administratorów. Narzędzia do zbierania danych, bezpiecznego ich przechowywania, wygodnej analizy, a następnie tworzenia scenariuszy komunikacji, śledzenia określonych metryk, wyznaczania nowych KPI wszystko to prędzej, czy później zostanie wymuszone przez napływ nowych klientów.

Ulepszyć zarządzanie sklepem jeszcze bardziej

Jest to możliwe. Oficjalny partner PrestaShop – iPresso Marketing Automation, stworzył własny moduł, który umożliwia spięcie Presty z systemem do automatyzacji marketingu. Dzięki temu połączeniu zyskuje się szereg funkcji, które w innym wypadku byłyby rozbite między inne moduły. W iPresso wszystko jest w jednym miejscu, wygodnie zintegrowane, pozwalając na znaczne usprawnienie procesów i to nie tylko tych powtarzalnych. Automatyzacja to narzędzie, którym w jakimś stopniu posługuje się każda firma na świecie bez względu na branżę. System do MA (Marketing Automation) rozwijany od ponad 10 lat plus swobodna rozbudowa Presty pozwoliły stworzyć spójne i łatwe w obsłudze narzędzie, które przyniesie wielowymiarowe korzyści dla każdego sklepu internetowego.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *